Aktualności

DZIĘKI SZYBKIEJ INTERWENCJI KIEROWNIKA POSTERUNKU W KARGOWEJ UDAREMNIONE OSZUSTWO „NA POLICJANTA”

Data publikacji 16.03.2021

W miniony czwartek perfidni oszuści zadzwonili do 86-letniego mieszkańca Kargowej. Podający się za policjanta przestępca namówił seniora do przelania pieniędzy na nowe konto bankowe, gdzie jako zatwierdzający transakcje numer telefonu podany był numer oszusta. Rodzina skontaktowała się z kierownikiem Posterunku Policji w Kargowej aspirantem Jackiem Dryło, który powiadomił bank, przelew został zablokowany, a pieniądze nie trafiły do oszustów.

W miniony czwartek (11.03) do 86-letniego mieszkańca Kargowej, zadzwonił oszust podając się za „policjanta Malinowskiego”. Wypytał starszego pana w jakim banku ma oszczędności, po czym powiedział, że właśnie w tym banku działa szajka oszustów i że trzeba szybko wypłacić całe oszczędności i przelać je na konto w innym banku. Perfidny oszust polecił również, że „dla bezpieczeństwa” numer telefonu do potwierdzania transakcji to powinien być numer telefonu „policjanta”. Kargowianin zrobił tak jak polecił mu fałszywy policjant i na nowe konto przelał ponad 70 tysięcy złotych. Na szczęście kilka minut po zleceniu przelewu starszy pan powiedział o tym rodzinie. Rodzina skontaktowała się z kierownikiem Posterunku Policji w Kargowej aspirantem Jackiem Dryło. Policjant natychmiast zawiadomił oba banki o próbie kradzieży pieniędzy z konta i przelew bankowy został zablokowany. Dzięki szybkiemu działaniu policjanta Kargowianin nie stracił oszczędności swojego życia.

Po raz kolejny ostrzegamy osoby starsze przed oszustami, którzy usiłują wyłudzać pieniądze dzwoniąc przez telefon i podając się za członka rodziny w kłopotach lub za policjanta, który chce pomóc członkowi rodziny i uchronić go przed „aresztowaniem” za spowodowanie wypadku. Dzwoniący oszust poleca oddać pieniądze „policjantowi”, który się po nie zgłosi lub wpłacić pieniądze na „bezpieczne konto”. Perfidni przestępcy wybierają na swoje ofiary osoby starsze, które tracą w ten sposób oszczędności całego życia. Pierwsze połączenie jest zawsze przez telefon stacjonarny.

UWAGA!

  • Policjanci NIGDY nie dzwonią do Państwa i nie polecają zakładać kont bankowych
  • Policjanci NIGDY nie przyjmują pieniędzy na przechowanie i nie zabezpieczają ich na specjalnych kontach

Pamiętajmy, że oszuści ogarnięci chęcią zdobycia pieniędzy nie cofną się przed żadnym sposobem i bardzo często żerują na uczuciach starszych wrażliwych osób. Pamiętajmy, żeby nie wpuszczać do domu nieznajomych osób, nie przekazywać obcym pieniędzy ani nie przelewać pieniędzy na podane konta. Jeśli ktoś informuje nas o jakimś wydarzeniu w rodzinie prosimy zadzwonić i potwierdzić taką informację. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy natychmiast poinformować Policję.

 

PROSIMY – JEŚLI MAJĄ PAŃSTWO W RODZINIE STARSZE I SAMOTNIE MIESZKAJĄCE OSOBY – ROZMAWIAJCIE Z NIMI NA TEMAT BEZPIECZEŃSTWA W MIESZKANIU – OSTRZEGAJCIE, ŻE NIGDY NIE POWINNY WPUSZCZAĆ OBCYCH DO DOMU I NIGDY NIE POWINNY DAWAĆ PIENIĘDZY OSOBOM NIEZNANYM. 

 

Jak nie paść ofiarą oszustwa telefonicznego? Pamiętaj:

 

  • Bądź ostrożny w kontakcie z nieznajomym.
  • Nigdy nie przekazuj pieniędzy osobom, których nie znasz. Nie ufaj osobom, które telefonicznie podają się za krewnych lub ich przyjaciół.
  • Zawsze potwierdzaj „prośbę o pomoc”, kontaktując się osobiście: wykonaj telefon lub skontaktuj się bezpośrednio.
  • Nie działaj w pośpiechu i ewentualnie odłóż termin udzielenia pożyczki (najlepiej o kilka dni).
  • Wszelkie telefoniczne prośby o pomoc (także z zagranicy), grożą utratą pieniędzy. Nie przekazuj pieniędzy obcym osobom, ani nie przelewaj pieniędzy na wskazane konto bankowe.
  • Gdy ktoś dzwoni w takiej sprawie i pojawia się jakiekolwiek podejrzenie, że to może być oszustwo koniecznie powiadom Policję - nr tel. 112, 68 4762411.

  

Więcej informacji na stronie:

http://www.oszustwanawnuczka.pl/

Powrót na górę strony