Aktualności

Komisja bezpieczeństwa obradowała w terenie.....

Na odcinkach dróg krajowych S-3 /Zielona Góra-Sulechów/ i 27 /Zielona Góra-Nowogród Bobrzański/ odbyła się komisja bezpieczeństwa, w której uczestniczyli przedstawiciele Policji, Prokuratury Okręgowej, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Uczestnicy spotkania rozważali wprowadzenie nowych rozwiązań organizacji ruchu i ograniczeń prędkości, które poprawią bezpieczeństwo na tych odcinkach.

                Wczorajsza /20.10/ komisja bezpieczeństwa na drogach krajowych S-3 i 27 to kolejny, trzeci już etap działań w trosce o bezpieczeństwo podróżnych,  w który zaangażowali się przedstawiciele służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach. Pierwszym etapem było spotkanie zorganizowane z inicjatywy Komendanta Miejskiego Policji w Zielonej Górze insp. Andrzeja Kostki i Prokuratora Okręgowego Jarosława Kijowskiego w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Zielonej Górze. Podczas tego właśnie spotkania ustalono główne kierunki współdziałania, a także omówiono dotychczasowe przedsięwzięcia i wypracowanie nowych rozwiązań mających spowodować poprawę bezpieczeństwa na drodze krajowej nr 27 na odcinku z Zielonej Góry w kierunku Nowogrodu Bobrzańskiego. Podczas spotkania ustalono także, że niezbędne będzie omówienie i ewentualna korekta oznakowania na drodze krajowej S-3, gdzie obecnie trwa budowa drugiej części drogi ekspresowej.

Po lustracji drogi S3 ustalono, że na czas budowy drugiej części trasy, na całym odcinku od Zielonej Góry do Sulechowa wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 60 km/h, co ma zapobiec zmianie prędkości przez kierujących na krótkich odcinkach drogi i spowodować, że ruch będzie odbywał się płynnie bez niepotrzebnego hamowania. Jest to ważne szczególnie przed zbliżającą się oraz jesiennych opadów i spodziewanych trudniejszych warunków na drogach.

                W związku z koniecznością szybkiego wprowadzenia zmian w oznakowaniu na drodze nr 27 ustalono, że w początkowej fazie działań wprowadzone zostaną dodatkowe znaki ostrzegawcze informujące o zagrożeniu i kontrolnym pomiarze prędkości – co będzie rozwiązaniem, które można wprowadzić stosunkowo szybko. Kolejne pomysły to wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości co jednak możliwe będzie dopiero w dłuższej perspektywie ze względu na konieczność doprowadzenia infrastruktury energetycznej, a także ujednolicenia prędkości na dość długim odcinku drogi. Rozważana jest także możliwość instalacji tzw. bramownic  czyli niekonwencjonalnego w skali kraju rozwiązania, dzięki któremu możliwe będzie zainstalowanie znaków ostrzegawczych o bardzo dużej powierzchni.     

Ponadto zaplanowano także spotkanie z Inspekcją Transportu Drogowego, na którym omówiona zostanie możliwość instalacji w niedługim czasie fotoradaru w miejscu gdzie kierujący nagminnie przekraczają prędkość. Spotkanie takie odbędzie się 30 września.

Policjanci natomiast zapowiedzieli jeszcze częstsze kontrole drogowe i wyciąganie konsekwencji w stosunku do kierujących drastycznie łamiących przepisy i zagrażających innym uczestnikom ruchu drogowego.